کد خبر: ۹۱۷۲۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۴

معرفی گرمترین نقطه ایران|خنک‌ترین شهر‌های ایران را بشناسید

اهواز مرکز استان خوزستان در روز جمعه (۸ تیرماه) با دمای هوای ۴۶ درجه گرمترین مرکز استان بود، در حالی که یک روز پیش از این دمای هوای اهواز ۴۸ درجه بالای صفر ثبت شده بود.
معرفی گرمترین نقطه ایران|خنک‌ترین شهر‌های ایران را بشناسید
آفتاب‌‌نیوز :

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با تایید این موضوع به همشهری می‌گوید: «در روز جمعه ۳ نقطه در استان کرمان جزو گرمترین شهر‌های کشور بودند. شهداد با دمای هوای ۴۹ درجه گرمترین شهر کشور بود و شهر‌های ریگان و فهرج نیز در کرمان هر کدام با دمای هوای ۴۸ درجه نامشان جزو گرمترین شهر‌های کشور ثبت شد.»

امین حسین نقشینه ادامه می‌دهد: «البته دهلران در استان ایلام و دلگان در استان سیستان و بلوچستان نیز هر کدام با دمای هوای ۴۸ درجه بالاصفر جرو شهر‌های گرم در روز ۸ تیرماه بودند.»

خنک‌ترین شهر‌ها

به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، مرکز استان اردبیل با دمای هوای ۷ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان در روز جمعه بود. نقشینه عنوان می‌کند: «شهر نیر در استان اردبیل و چالدران در استان آذربایجان غربی هر کدام با ثبت دمای هوای ۸ درجه جزو خنک‌ترین نقاط کشور بودند.»

او تاکید می‌کند: «سراب و چاراویماق در استان آذربایجان شرقی هر یک با ۹ درجه بالای صفر و همچنین هزارکانیان در استان کردستان و نمین در استان اردبیل هر کدام با دمای هوای ۱۰ درجه نیز جزو خنک‌ترین نقاط کشور بودند.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین